Čtecí návyky - TAG

30. 10. 2014

Na tento TAG jsem narazila na blogu Knižní přátelství. Už déle jsem přemýšlela jestli ho mám udělat, nebo ne. Nakonec jsem ho udělala, protože mám TAGY moc ráda a vždy si je ráda přečtu. Tak jdeme na to:

1. Máš doma určité místo na čtení?
Ano. Ráda čtu v posteli, protože je to nejpohodlnější místo na čtení. Ale když se mi zrovna nechce ležet, tak si ráda čtu ve svém vaku, který je stejně pohodlný jako postel.

2. Záložka nebo kousek papírku, který se právě válí poblíž?
Určitě záložka. V každé knize mám zastrčenou nějakou krásnou záložku, která se hodí k danému tématu knihy. Já jsem vlastně nikdy do knihy nedávala žádný kousek papírku, přijde mi že kniha bez krásné záložky není kniha.

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst, nebo nejprve dočteš kapitolu?
Já vždy musím dočíst kapitolu. Párkrát jsem skončila v půlce a druhý den jsem nevěděla co se na některé stránce děje, tudíž jsem nevěděla o čem vlastně ta stránka je. Od té doby dočítám vždy kapitolu i když se mi chce spát.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Během čtení spíše jen piji, protože se bojím že mi něco do té knížky spadne. Když se chci napít, tak odložím knížku stranou abych ji nepolila.

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?
Já jsem nikdy u čtení neposlouchala hudbu, ale televizi někdy při čtení puštěnou mám, ale moc ji neposlouchám. Poslední dobou se mi stává že i tu televizi musím vypnout, protože se na tu knížku moc nesoustředím.

6. Čteš vždy pouze jednu knihu, nebo několik naráz?
Vždy čtu jen jednu knihu, protože se bojím že bych nevěděla o čem byla ta druhá kniha. Nebo by se mi ten příběh pletl. Nikdy jsem to ni nezkoušela a ani to nemám v plánu.

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?
Já čtu kdekoliv, ale někdy si ráda čtu jen doma. Vůbec mi nevadí číst knihu v MHD nebo ve škole. Ale když jdu někam pěšky, tak si číst opravdu neumím, vždy když jsem to zkoušela tak jsem o něco zakopla.

8. čteš na hlas nebo pouze ve své mysli?
Jako malá jsem četla nahlas, ale od deseti si čtu jen ve své mysli.

9. Čteš si některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?
Když jsem byla menší, tak jsem si vždy četla poslední dvě věty na konci knížky, ale teď už to nedělám, ráda se nechám překvapit jak to dopadne. Kapitoly jsem nikdy nepřeskakovala a nikdy to dělat nebudu.

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový? 
Nikdy jsem nelámala hřbet, protože chci aby kniha vypadala vždy jako nová.

11. Píšeš si do svých knih?
Nikdy. Když si chci tam něco napsat, tak si vezmu lepící papírek a nalepím ho na tu stránku.

Doufám že se připojíte a dáte mi do komentářů odkaz, abych se mohla kouknout na vaše odpovědi.

2 komentáře:

  1. Pěkný tag, určitě se taky zapojím :) A čtení při chůzi jsem taky zkoušela, no, nechtěla bych vědět, co si ti lidi mysleli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Určitě se na něj kouknu. Já bych také nechtěla vědět co si o mě mysleli když jsem tam málem spadla. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥