Recept: Dort s potahovací hmotou

24. 8. 2015

Dnes jsem si pro vás připravila článek o výrobě dvou dortů, které jsem v sobotu dělala na oslavu.

 

KORPUS (průměr 18 cm):

Ingredience:
3 vejce
180g cukru moučky
180g polohrubé mouky
¾ prášku do pečiva
0,75ml oleje
0,75ml vlažné vody






POSTUP:
Rozdělíme vajíčka zvlášť na žloutky a bílek. Bílek ušleháme se špetkou soli do tuha.

 

Do žloutku přidáme cukr a vyšleháme do krémové hmoty.


Přidáme olej, vodu, mouku s práškem do pečiva a ušleháme. Přidáme sníh a lehce vmícháme. Těsto nalijeme do vymazané a vysypané formy. Já jsem si do trošky těsta dala kakao a pak jsem ho vylila na světlé těsto, aby korpus byl mramorový. Dáme do předehřáté trouby na 180°C a pečeme.

PRVNÍ KRÉM – PUDINKOVÝ:

Ingrdience:
300ml mléka
100g cukru
1 sáček vanilkového pudinkového prášku
250g másla

POSTUP:
Z mléka, cukru a vanilkového pudinkového prášku uvařte hustý pudink. Za stálého míchání ho nechte vychladnout. Postupně přidáváme máslo nakrájené na kousky a vyšlehejte robotem na hladký nadýchaný krém.

DRUHÝ KRÉM – SMETANOVÝ TVAROHOVÝ:

Ingredience:
250ml smetany ke šlehání
1 sáček vanilkového cukru
250g tvarohu
50g moučkového cukru
100g ovoce

POSTUP:
250ml smetany na šlehání vyšlehejte se sáčkem vanilkového cukru na pevnou šlehačku. Tvaroh utřete s moučkovým cukrem a pak do něj lehce vmíchejte šlehačku. Krém můžete ochutit ovocem, já jsem použila jahody nakrájené na malé kousky.


Více fotek na facebooku Reading with Lucy




Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥