Filmové tipy: Brooklyn

26. 4. 2016


Jak možná víte, miluji filmy a tak jsem se rozhodla, že budu dělat články na toto téma. Vždy budu psát o jednom filmu buď jednou týdně, nebo jednou za čtrnáct dní podle toho kdy se mi to bude hodit a nebojte, mám hodně dlouhý seznam zhlédnutých filmů a ještě ho nemám úplně hotový, takže se ještě zdelší a bude jich pořádná kupa. Snad se vám bude článek líbit.




Obsah filmu: Když se mladá dívka z naprostého zapadákova přestěhuje do jednoho z největších měst na světě, čeká na ni docela silný šok. A přesně to se v padesátých letech minulého století přihodilo Eilis (Saoirse Ronan), kterou k takovému dobrodružství přiměje starší sestra, jež si pro ni přeje o něco lepší budoucnost, než jakou by bylo další živoření v Irsku. 


Eilis vyráží přes oceán na cestu z malého irského městečka Enniscorthy do newyorské čtvrti Brooklyn. Vydává se tak na cestu do neznáma, do prostředí, které s ní zpočátku nemá nic společného a do života, který si sama nezvolila.

Ocitá se v cizím světě, připadá si jako ve vyhnanství a podléhá stesku po dosavadním životě v rodném Enniscorthy, ale poté, co se seznámí s pohledným italským dělníkem, stýskání po domově pomalu mizí. Eilis přichází životu v rušném New Yorku na chuť. Pak ale přijde událost, kvůli které se musí vrátit zpět do rodného Irska, kde je vtažena zpět do svého předchozího života, a i zde potkává novou lásku. Dostává se tím mezi dva hlasy vlastního srdce a musí se rozhodnout mezi světem, z něhož pochází, a světem, kde si může splnit svůj sen. - zdroj

Mé hodnocení

Od tohoto filmu jsem nic nečekala moc ani nevěděla o čem je, ale strhla mě lavina lidí, kteří říkaly, že je to báječný film a to bych nebyla já, abych se na něj nekoukla. Porušila jsem své pravidlo, které jsem si nedávno dala a to nekoukat se dříve na film než si přečtu knižní předlohu. Stejně si myslím, že ho stále budu porušovat, ale i tak si to pravidlo nechám, ale teď zpátky k filmu.

Jak se mi teda nakonec film líbil? Strašně moc hned jsem ho doporučila jak jinak než mé mamce a o víkendu jsem se s ní na něj zase koukla a stále se mi líbil. Miluji filmy ze staré doby, které ukazují, jak těžký byl život v jejich době a co měli a neměli lepšího než v dnešní době. Hodně mě zarazilo, že bylo opravdu tak těžké přijít do jiné země a hlavně to aby vás do té země vůbec pustili. Člověk se jim musel líbit, nezáleželo, jestli máte nějaké papíry k pobytu na zemi.

Co se týče postav, tak ty byly skvělé. S hlavní hrdinkou bych si určitě rozuměla, taktéž se mi líbil i italský dělník, kterého jsem měla moc ráda a doufala jsem, že si nakonec vybere jeho. Kvůli filmu jsem šíleně natěšená na knihu a musím si ji co nejdříve koupit. Četli jste knihu?

100%

Viděli jste tento film a jak se vám líbil?

Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy


10 komentářů:

  1. Jéj, Brooklyn je perfektný film! Tiež som naň natrafila úplnou náhodou, potrebovali sme s kamoškou niekde stráviť večer v Bratislave do odchodu vlaku a povedali sme si, že pôjdeme do kina. Nič sa nám nepáčilo, takže sme išli vylučovacou metódou. Brooklyn bol jediný film, ktorý sme nezamietli a ešte aj časovo nám vyhovoval. A som taká rada, že som ho videla! Nádherný film. Nanešťastie nám na začiatku omylom pustili Červeného kapitána, a keďže sme museli utekať na posledný vlak domov, koniec sme nevideli a pozrela som si ho doma asi až po týždni a potom s priateľom ešte raz. Doma mám už aj knihu a strašne sa na ňu tešíííím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to byla skvělá náhodička :) Doufám, že se nám bude kniha líbit. Já ji ještě nemám, ale musím si ji co nejdříve koupit snad nebudeme zklamané. :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla a tak unešená jsem z ní nebyla, protože mi nesedl styl psaní autora. Ale na film se moc těším! Já jsem pravidlo neporušila. :D
    A recenzi na tuto knihu mám akorát na blogu, to je dobrá náhoda! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za tip, zrovna dnes mám chuť koukat na fily....když vidím to počasí venku :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  4. Byla jsem na slavnostní premiéře a od té doby jsem film viděla snad milionkrát. Stále ho miluji a do herců se zamilovávám čím dál více!! :) Jeden z nejlepších filmů vůbec! :)
    Knižní předlohu mám doma a jsem na ni velmi zvědavá. Docela mě zarazilo, když jsem se dočetla, že konec v knize je jiný :/
    Skvělý článek! Těším se na další tohoto typu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mi neměla říkat, že je konec jiný já to nevěděla :( Ještě jsem žádnou recenzi nečetla nechávám si to na později až budu mít knihu doma. Ale jsem ráda, že se ti film moc líbil je prostě perfektní. A také jsem ráda, že se ti líbí tento článek, protože mě baví ho psát už se také těším na další film ještě nevím jaký to bude. :)

      Vymazat
  5. Mne sa taktiež Brooklyn ohromne páčil! Je to taký milý, pokojný a hlavne farebný film. Tiež milujem takéto obdobia a teda bol film geniálny. Žiadna ohromujúca zápletka ani koniec a aj tak bol skvelý ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Hezky jsi to napsala. Všem budu film doporučovat a doufám, že i knihu až ji přečtu, tak budu také takto doporučovat. Byl to prostě bombastický film. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥