Jaké knihy vychází v květnu 2016

29. 4. 2016


Minule mě lákalo celkem jedenáct knih. Bohužel nebo bohudík (pro moji peněženku) jich v květnu bude pouze osm. Tyto kousky mě moc zaujaly a budu ráda, když se podělíte o vaše knihy, které si budete chtít koupit, a možná zjistím, že jsem nějakou knihu přehlédla.

Dlouhá cesta - Hana Marie Kornerová
Vychází 31.5. (Moba)

V září 1793 ovládli Francii jakobíni a jejich téměř roční soupeření o moc s girondisty vyvolalo novou vlnu poprav. Pod gilotinou skončilo téměř dvacet tisíc lidí.
Horší dobu k návratu do rodné země si Hermína de Marigny vybrat nemohla. Na doporučení matčina právníka se vydává do Paříže, aby zachránila alespoň zbytky rodinného majetku. Po pěti letech strávených mimo Francii však přijíždí do země, kterou už nepoznává, a brzy zjišťuje, že riziko, které podstupuje, je příliš velké…





Koho miluješ - Jennifer Weinerová
Vychází 25.5. (Domino)

Někdy se bojíme uskutečnit svůj sen ze strachu, že bychom přišli i o to málo, co máme nyní.

Bylo jim osm let, když se setkali v čekárně na pohotovosti. Rachel Blumová je v nemocnici jako doma, má totiž vrozenou srdeční vadu. Andy Landis potřebuje jen zasádrovat zlomenou ruku. On se jí představí. Ona mu povypráví svůj příběh. A pak se rozejdou v domnění, že se vidí naposledy. Mýlí se.

Rachel vyrůstá v honosném domě, rodiče ji zbožňují a udělali by pro ni první poslední. Není divu, že Rachel postupem času zjistí, že vlastně ani neví, co by od života měla chtít. Naproti tomu Andy žije na chudém předměstí se svou osamělou mámou. Jedinou šancí na vymanění z mizérie takového života je jeho neobyčejný sportovní talent. Ano, Andy se má stát jedním z nejlepších běžců své generace.

Rachel a Andy se náhodně setkávají po celá tři desetiletí. Oba v tom čase vystudují střední i vysokou školu, projdou si manželstvím i peklem rozvodu, zažijí chvíle sladkých vítězství i rozčarování z porážek. Celou dobu jeden o druhém vědí, ale přesto se pokaždé rozcházejí s pocitem, že tentokrát se už opravdu vidí naposledy. A pokaždé se znovu mýlí.

Jejich příběh je totiž jedním z nejsilnějších milostných příběhů, jaké jste kdy četli.

Sladké nic - Jamie McGuire, Teresa Mummert
Vychází 10.5. (Fortuna Libry)

Život se může změnit ve vteřině ...
Každý zažívá zklamání a ztráty. Patří to k životu a brzy se naučíme vážit si těch několika málo vzácných okamžiků, co jsme prožili předtím, než jsme o všechno přišli. Možnost, že něco ztratím ještě před tím, než mi to patřilo, jsem si nikdy neuměl ani představit. Pohled na to, jak vám něco uniká dřív, než jste to drželi v ruce, stačí člověka zlomit. Ale taky mi to poskytlo příležitost vykoupit se, získat v jejích očích cenu pro případ, že by naše chvíle nakonec přece jen přišla…
Všimla jsem si ho na semaforech. Seděl v autě ve vedlejším jízdním pruhu. Když se naše pohledy setkaly, věděli jsme, že ten naproti je ten pravý. Už nikdy nebudu jako dřív. Bylo mi jasné, že to je ON, kterého budu milovat celý život. Byl to mžik, ve zlomku vteřiny jsme se zamilovali a začal náš společný život a ve zlomku vteřiny všechno skončilo ...

Narodili se aby přežili - Wendy Holdenová
Vychází 4.5. (Mladá fronta)

Připomínka válečné hrůzy se šťastným koncem
Tři mladé matky a jejich neobyčejné příběhy odvahy, utrpení a přežití
Mezi milionem obětí holokaustu, které byly v roce 1944 poslány do koncentračního tábora Osvětim-Birkenau, prošly Priska, Rachel i Anka jeho branami s tajemstvím – všechny tři právě otěhotněly, a svému osudu musely čelit samy, bez manžela. S obrovským strachem z budoucnosti, poté, co už ztratily tolik svých blízkých, se tyto mladé ženy upnuly k tomu jedinému, co jim v životě zbylo: zachránit sebe a své nenarozené dítě. Jedna z matek pocházela z Třebechovic pod Orebem, druhá z Bratislavy a třetí z polské Lodže.
Kniha mapuje neuvěřitelné příběhy těchto tří žen – nejdříve do Osvětimi, pak do německého pracovního tábora, kde, polomrtvé hlady a udřené z nelidské práce, se snažily zakrýt svůj zdravotní stav. A nakonec je čekala pekelná 17denní cesta vlakem s tisíci dalšími vězni přes západní a jižní Čechy do tábora smrti v rakouském Mauthausenu. A když už se zdálo, že tuto cestu nepřežijí, podařilo se několika hrdinům z Horní Břízy dát potřebným trochu jídla a vody.

After 3: Tajemství - Anna Todd
Vychází 4.5. (Yoli)

Tessa a Hardin jeden bez druhého nedokážou existovat. A zároveň nejsou schopní žít spolu.
Poté co Tessa potkala po celých devíti letech svého otce, všechno se v ní svíjí a ona přehodnocuje své dosavadní vztahy k blízkým. Přestože Richard pije a stal se z něj bezdomovec, snaží se ho Tessa pochopit a lépe poznat. Ukazuje se však, že pití není jeho největší problém.
Tessa se rozhodne využít příležitost a splnit si tak sen, který v sobě už dlouho hýčká – sen o novém životě v Seattlu. Jak má ale sdělit Hardinovi svoje rozhodnutí, když předem ví, že s ním nebude souhlasit? Zvlášť když by si ze všeho nejvíc přála, aby se přestěhoval s ní?
On však reaguje typicky „hardinovským“ způsobem a pokouší se Tessino stěhování všemožně překazit. Ale místo aby si ji tím udržel, málem ji ztratí.

Reportér - Sandra Brown
Vychází 2.5. (Ikar)

Dawson Scott, uznávaný reportér, se doslýchá od svého informátora z FBI, že se objevily nové informace o případu, který začal už před čtyřiceti lety. Ví, že by z toho mohla být mimořádná reportáž, a když začne zkoumat okolnosti, upoutá ho mladá vdova Amelia, která je s tímto případem spjatá. Pak je zavražděna chůva jejích dvou malých synů a dochází k zásadnímu obratu. Dawson se pouští po stopě unikající zločinecké dvojice a odhaluje překvapivé tajemství… Napínavý i vášnivý román je příběhem o lžích, které říkáme sami sobě, abychom přežili, a o nemožnosti skutečně uniknout vlastní minulosti.





Děvčata z pokoje 28 - Hannelore Brenner-Wonschicková
Vychází 6.5. (Barrister a Principal)

Věříš mi - věřím ti, víš a vím, buď jak buď, nezradíš - nezradím.“ Tuto tajnou přísahu svěřila Helga Pollaková jako dvanáctiletá svému deníku. Jí i dalším děvčatům z pokoje 28 v koncentračním táboře v Terezíně skýtala tato přísaha v nejobtížnější etapě jejich života důvěru, naději a sílu přežít. Jen patnáct dívek z šedesáti, které obývaly pokoj 28, přežilo. Deset z nich se každoročně schází. Dbají na to, aby vzpomínka na ně všechny žila dál. Hannelore Brenner-Wonschicková, narozená v roce 1951, byla po studiích dlouholetou spolupracovnicí amerického autora Petera Wydena a pracovala mj. i v rozhlase. V roce 1997 vznikl rozhlasový pořad Brundibár a děti z Terezína, který v roce 1998 vyšel na CD. Vytvořila i řadu dalších pořadů na téma holocaustu a navrhla hudebně-divadelní program o „děvčatech z pokoje 28“. Hannelore Brenner-Wonschicková žije v Berlíně.

Neslušný návrh - R. L. Mathewsonová
Vychází 31.5. (Mladá fronta)

Zoe je zvyklá starat se sama o sebe a už dávno se smířila s tím, že se jí smůla lepí na paty. Takže když přijde o práci, protože nevyšla vstříc šéfovi, a s jejím životem to začne jít z kopce, nečeká ani, že by se to mělo zlomit. A už vůbec ne, že by k tomu přispěl ten drzoun odvedle. Ale nemá co ztratit, a tak to s ním zkusí a doufá v nejlepší. A dostane návrh. Návrh, který se neodmítá. Návrh, který prospěje jim oběma a nikomu neublíží… I když Zoe byla vždycky smolař…
Jako většina Bradfordů má i Trevor slabost pro jídlo, ale to není všechno. Vede celkem přímočarý život a nemá rád, když se něco moc komplikuje, a to se týká i vztahů. Chce dokonalou ženu a má naprosto jasnou představu o tom, jaká má být. Takže když si ke své hrůze uvědomí, že se mu myšlenky nějak často stáčí k jeho sousedce, rozhodne se, že nejlepší bude, když zařadí trochu zpátečku. Stýkat se s ní nepřestane, ale jenom dokud nenalezne slečnu Dokonalou.


        Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy
                                                               Na co se těšíte vy?


14 komentářů:

  1. Mě zaujaly knihy dvě :)
    Narodili se any přežili a Děvčata z pokoje 28. Už je mám ve wish listu :))
    bilbovy-knihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám hodně ráda takovéto vyprávění a tak mě překvapilo, že se ještě něco vydává a jsem za tyto knihy hodně ráda. Snad se nám budou líbit. :)

      Vymazat
  2. Vychází toho kupa :) Určitě mě zaujalo Sladké nic a Koho miluješ :)Ale je toho víc, nejradši bych přečetla všechny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem si četla anotace u obou knížek, tak jsem si hned řekla ty musím mít. :D

      Vymazat
  3. Teším sa na Sldke nič ale zaujala ma aj kniha Koho miluješ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto dvě knihy mě moc zaujali a hodně se na ně těším. :)

      Vymazat
  4. Ze série After mám doma první díl, ale jaksi jsem se k němu ještě nedostala... :D
    Překvapilo mě, že u nás vychází další kniha od Jamie McGuire, takže se po ní určitě podívám! :)
    Pěkný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já nemám ještě žádný díl, ale musím to rychle napravit, protože mě vždy u každé knihy ta anotace zaujme. Také mě překvapilo, že se u nás vydá další její kniha a jsem zvědavá jaká bude. :)

      Vymazat
  5. Zaujala mě Dlouhá cesta :) Odehrává se v období Velké francouzské revoluce a tohle téma mi není cizí, moc se o něj zajímám. Jestli do léta získám money, určitě se po ní kouknu :))
    http://bookeers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě také a moc. O revoluci si ráda přečtu moc mě to láká. Snad ty peníze teda dostaneš a budeš si moct koupit tu knihu. Doufám, že se nám bude líbit a nebudeme zklamané. :)

      Vymazat
  6. Skvělý výběr knih. Nalákala jsi mě na všechny. Moje peněženka už teď pláče:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem tě nalákala na všechny. Přesně kvůli tomuhle ty články píši abych vás nalákala na skvělé knihy. Myslím to v dobrém ne ironicky :D

      Vymazat
  7. Díky za článek. Vůbec jsem nevěděla o knize Sladké nic, ale teď se po ní musím podívat. A Koho miluješ mě také nalákalo. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač právě proto to dělám a moc mě těší, že mi napíšete, že jste třeba o té a té knize nevěděli. Sladké nic a Koho miluješ mě zaujali jak anotací, tak i obálkou a už se těším, až se do těch knih začtu. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥