Recenze: Wonderland - země divů

11. 4. 2016

I já jsem měla tu možnost si přečíst dřív než ostatní tuto strašidelnou knihu (nemluvě o obálce) a byla jsem zvědavá, jestli bude tak dobrá jak se tváří. Nikdy jsem nečetla žádný thriller a tak jsem se bála, že to nebude nic pro mě, ale říkala jsem si proč nezkusit něco nového. Hned jsem se na ni vrhla a do teď mě mrzí, že jsem ji četla, když bylo hodně testů a já na to neměla tolik času jako jindy, proto mi to trvalo tak dlouho ji přečíst, ale nakonec jsem knihu tedy přečetla. A tady je můj názor.

IMG_3346


Vanessa Castrová se po smrti svého manžela přestěhuje ze Seattlu do malého městečka Seaside ve státě Washington. Tam hned nastoupí do nové práce jako zástupkyně náčelníka u místní policie. Vanessa má také děti malého John - Johna a čtrnáctiletou Avu, která to tam zpočátku nemá moc ráda a radši by jela nazpátek ke svým kamarádům. Vanessa jí naštěstí zamluvila práci v Zemi divů, kde bude prodávat párky v rohlíku. Ave se to nejdříve nelíbí, ale pak si řekne, proč si nevydělat alespoň si bude moct zaplatit univerzitu a vypadnout někam hodně daleko.


IMG_3358Země divů je nejlepší zábavní park široko daleko. Turisti sem přijíždějí hlavně kvůli němu a město tak nemá žádnou peněžní krizi. Už se tam vystřídalo hodně pracovníků, ale vždy tam přišly nějací nový, protože v Seaside nenajdete lepší brigádu nebo práci než tady. Dříve to byl malí zábavní park, ale postupem času se park zvětšuje a přicházejí nové atrakce. Vanessa tam také jako mladá pracovala a moc si to tam zamilovala a tak byla ráda, že Ave může jít po jejích stopách.

Bohužel hned jak Vanessa přišla do nové práce, tak se v Zemi divů našel mrtvý člověk v hrozném stavu. Také se často ztrácejí mladí lidé a nikdo neví, o co jde. Vanessa je nešťastná bojí se o své děti a hlavně o Avu, která tam pracuje. Doufá, že vše vyřeší a bude zase moct žít spokojeně na novém místě. Ale není to tak lehké, jak to na první pohled vypadá.


Nejdříve jako vždy vám řeknu můj názor na obálku. Bože ve skutečnosti vypadá ještě strašidelněji než na obrázku. Když mi přišla, tak jsem si hned říkala aspoň, že mi před nedávnem teta ušila obaly na knihy. Samozřejmě jsem ji musela vyfotit, ale následně jsem na tu obálku musela ten obal dát. To neznamená, že je obálka strašná ale naopak je vážně skvělá a opravdu se ke knize moc hodí, ale já jsem si neuměla představit, že když se vzbudím a jako první se kouknu na svůj noční stolek a uvidím, tam ten obličej toho klauna, tak co by se asi se mnou stalo.

IMG_3354Přejdu rovnou k příběhu. Páni, i když mám ráda hodně romantiku, tak tento thriller mi vyrazil dech, od začátku jsem měla spoustu favoritů, kdo za vše může a tak jsem byla jen zvědavá, jestli to nakonec bude ten nebo ten. Bála jsem se, že mě příběh moc nepohltí a že se budu muset do čtení nutit, ale ani jedno se naštěstí nevyplnilo a tak jsem byla napjatá od začátku až do konce. Opravdu jsem nic takového nečekala, že mě to až tak pohltí. Pět let jsem četla v kuse samé romantiky a teď najednou mě hrozně zajímají thrillery.

Postavy byly přesně takové, jaké měli být. Všichni se do příběhu svou povahou hodili a nemůžu si vzpomenout ani na jednoho člověka, koho bych neměla v lásce anebo by se choval blbě, každý zaujímal své místo někdo byl sice krutý, ale v této báječné knize to prostě muselo být.


Zhodnotím to takto. Všichni knihu musí alespoň zkusit. Koukněte na mě, já mám moc ráda romantické žánry a hele zkusila jsem thriller a byla jsem unešená, tak kdo stále váhá nad koupí, tak ať si tuto knihu určitě koupí. Za mě ohromná pecka. Chválím Baronet, že tuto knihu vydá 13.4. i u nás a těším se na další knihu od této autorky a tím bude Řezník, který by měl vyjít v červnu. Rozhodně si kupte tuto knihu, stojí za to, budete napjatí od začátku do konce.

Jennifer Hillier se narodila v Torontu, kde také prožila první tři desetiletí svého života. Když jejímu manželovi nabídli přeložení do Seattlu, nevěděla, co bude horší: odjet z Kanady či se přestěhovat na Západní pobřeží. Během prvních měsíců strávených na americké půdě napsala svůj první román. Dnes spokojeně žije na břehu Tichého oceánu a jediné, co skutečně postrádá – kromě své rodiny a přátel – je sníh. Od samého počátku spisovatelské dráhy ji lákají temné thrillery. V současné době připravuje k vydání volné pokračování románu Pronásledovaná pod názvem Freak (Nestvůra).


Výsledek obrázku pro 5 stars icon

Děkuji moc nakladatelství Baronet za poskytnutí tohoto báječného recenzního výtisku.
Kniha vychází 13. dubna 2016

Originální název: Wonderland
Počet stran: 381
Přeložila: Lumír Mikulka
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2016

20 komentářů:

  1. Jsem na knížku hodně zvědavá a doufám, že se k ní brzy dostanu. S tou obálkou budu muset ale také něco udělat - nesnáším klauny a tohle je hrůza na druhou :D
    Děkuji za prima recenzi!
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač! Já děkuji za milí komentář. Knížka je ohromná skvělí příběh. :)

      Vymazat
  2. Tolik lidí nesnáší klauny :-) patřím k nim. Taky ji mám doma a těšim se :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ne, že bych klauny nesnášela, ale tento je fakt děsný! Na knihu mě ale nalákal a už se na ni těším :)

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Zítra na ni také budu psát recenzi a absolutně nevím, jestli to dám, protože jsem z knihy pořád vedle :D :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Knížka je skvělá hlavně ten konec jsem vůbec nečekala. :)

      Vymazat
  5. Tak do tý půjdu. :) Ty jo, Řezník je taky od týhle autorky? To byla další knížka, která mě v edičním plánu zaujala. Hm, budu muset zkusit obě. :) S klauny taky nejsem zrovna kámoška. A tenhle se povedl. Je pěkně děsivej.

    http://svet-mezi-radky.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě do ní jdi! :) Řezník je opravdu od stejné autorky a moc se na tu knížku těším doufám, že bude stejně dobrá jako tato. :)

      Vymazat
  6. Takže to je spíš realistické než nadpřirozené? :) To asi není nic pro mě, ale vždycky je dobré vidět, že se u nás vydávají kvalitní knihy. Jinak máš pravdu, vedle té obálky bych se opravdu budit nechtěl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano spíše realistické :). Tato kniha opravdu kvalitní je. :)

      Vymazat
  7. Skvělá recenze. Po té knize zatím jen koukám, mám toho tolik na čtení, že vůbec nestíhám, ale vím, že si ji určitě přečtu. Mám strašně ráda takové knihy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Určitě se po ni podívej ve vážně skvělá. :)

      Vymazat
  8. Další skvělá recenze. Tolik nadšení kolem téhle knihy! Já horory až tak nečtu, občas si dám nějakého Kinga, ale není to můj oblíbený žánr...tahle kniha nicméně zatím sklízí tolik chvály, že ji asi fakt zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Také všude vidím samé nadšení a já se k těmto lidem musím přidat. Skvělá knih. :)

      Vymazat
  9. Moc pěkná recenze :) Knížce jsem se zatím vyhýbala, odrazovala mě ta obálka :D Když ji vidím, začínám chápat lidi, co s bojí klaunů :D Ale přesvědčila jsi mě, že obálka není všechno a po knížce se podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Jsem ráda, že jsem tě přesvědčila a že se po ni podíváš stojí za to a ten konec je bomba. :)

      Vymazat
  10. Moc pěkná recenze, knížka by mě i lákala k přečtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a všem ji doporučuji. Konec je vážně něco. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥