Recenze: Červený vrch

8. 5. 2016

Když jsem tuto knihu viděla v Levných knihách, hned jsem si ji musela koupit. Moc mě zajímalo, co na knize každý vidí a proč ji všichni chválí, když je o zombících, kteří neexistují, a myslela jsem si, že mě to kvůli tomu nebude vůbec bavit, ale zkusila jsem to a byla jsem hodně překvapená.


Rozvedená pětatřicetiletá Scarlet pracuje v nemocnici jako rentgenová laborantka. Má dvě dcery třináctiletou Jennu a sedmiletou Halle, které právě odjíždějí se svým otcem na víkend na ranč Červený vrch. Scarlet právě přichází do práce, kde ji hned zaměstnají, protože z Evropy se šíří nějaký zlí virus a postihne i jednu holku z jejich města a Scarlet se ji hned ujme. Příznaky se projevují bolestí břicha, rychlím úbytkem váhy a smrtí, ale to není praví konec, po smrti se z nich stávají šourající zombie.

Virus se šíří ohromnou rychlostí. Stačí, aby vás zombie kousl, a už se nedá nic dělat, jedině dotyčného zasáhnout do mozku, ale je to těžké mají velký hlad a tak udělají vše. Scarlet není jediná, která se bojí je tu také Nathan a jeho malá dcera Zoe, kteří se chtějí rychle dostat do bezpečí nebo Miranda a její sestra Ashley, které obě mají přítele a i ty chtějí zachránit a tak se vměstnají do malého auta a prchají pryč.

Scarlet má největší strach o své malé dcery a doufá, že se v pořádku dostaly na Červený vrch, kde by byly v bezpečí. Už déle čekat v tom hrozném městě nemůže a tak se vydává na Červený vrch, aby se přesvědčila, jestli v pořádku dorazily. Ale cesta na ranč je opravdu krutá.


Tak začneme pomaleji. Co se týče knižní obálky, tak ta se hodně povedla, jde vidět, že si s ní dělali velkou práci. Dokonce se mi líbí více než originální obálka, která je sice úplně stejná, ale u ní mi vadí velké písmo u jména autorky a tady to není což je super. Také když si na knihu sáhnete tak není stejná jako ostatní má úplně jiný povrch nebo jak to mám napsat, takový hebký. Určitě se na knihu koukněte v knihkupectví a alespoň si na ni sáhněte.


Celkově je kniha skvěle propracovaná jak ten vzhled, tak i jednotlivé stránky v knize. Příběh je z pohledu třech lidí a vždy když má vyprávět někdo jiný, tak je to na začátku napsané o koho de. To mám moc ráda, protože se skvěle orientujete a nemusíte se bát, že byste se mohli v příběhu ztrácet a přemýšlet o kom to zrovna je.

Určitě vás ale zajímá, jestli se mi vůbec Červený vrch líbil a já vám prozradím, že se mi kniha nehorázně líbila a opravdu jsem si čtení užívala. Nemohla jsem se od ni odtrhnout už na začátku knihy a zajímalo mě, jak to vůbec skončí. Jediné co mě zaráželo, ale potvrdilo se pár recenzí, ve kterých to bylo také napsané, že autorka pozabíjela vždy osoby, které se mi hodně líbily a tak vám musím napsat, abyste si neoblíbily moc lidí.

Postavy byly všichni skvělé. Chovali se přesně, tak jak jsem doufala a uměli v různých situacích výborně přemýšlet ve všem bych se s nimi shodla. Hodně jsem si také oblíbila malou Zoe, která všechny situace skvěle zvládala a na to, že byla malá, tak se chovala skvěle. Jak jsem už psala, příběh jsem si skvěle užívala a i jsem občas měla ty stavy, že by se to mohlo určitě i někdy stát tady na zemi.


A jdeme na shrnutí. Knížku si musíte přečíst, byla moje první s tímto žánrem a díky ní teď čtu i jiné žánry než historické a romantické. Jestli si řeknete, že vás to nebude bavit, že jste na něco jiného, tak se koukněte na mě, já mám nejraději romantiku a hele zkusila jsem něco jiného a hodně mě to bavilo. Určitě si od této autorky přečtu více knih, třeba Krásnou katastrofu, Učiněnou katastrofu a Nádhernou svatbu tyto knihy na mě čekají v mé knihovničce.

Jamie McGuire se narodila v Tulse ve státě Oklahoma. Navštěvovala Northern Oklahoma College, University of Central Oklahoma a Autry Technology Center, kde promovala s titulem v oboru Radiografie. Jamie nyní žije v Enid, ve státe Oklahoma, se svými třemi dětmi a manželem Jeffem, který je skutečný, živý kovboj. Sdílejí svých 30 akrů s pěti koňmi, třemi psy, kohoutem a kočkou.

Výsledek obrázku pro 5 stars icon

Originální název: Red Hill
Počet stran: 327
Přeložila: Jana Pacnerová
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2014

Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy

14 komentářů:

  1. Hrozně moc se na tuhle knížku těším. Hlavně proto, že stejně jako ty tenhle žánr skoro vůbec nečtu. Hodně se mi taky líbí ten hladký povrch knížky, furt na ní musim šahat :D. No doufám, že se k ní dostanu co nejdřív, ale mám tu ještě jiné resty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku si určitě musíš co nejdříve přečíst a jsem ráda, že nejsem jediná šílená, že také miluji ten povrch. Snad se k ní tedy dostaneš co nejdříve. :)

      Vymazat
  2. Já si po iZombie tuhle zombie tématiku hodně oblíbila, takže když jsem v Levných knihách viděla Červený vrch, o němž se navíc v blogosféře hodně mluvilo, musela jsem si ji pořídit. :) Za ty peníze... :) V každém případě musím říct, že obálka se hodně povedla a já jsem jen zvědavá, jak se mi bude líbit obsah - ale už teď můžu říct, že se na ni neskutečně těším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. iZombie je ten seriál že? Na ten se musím kouknout. Doufám, že se ti bude knížka líbit stejně jako mně. :)

      Vymazat
  3. Knížku mám už nějakou dobu ve čtečce, ale začínám uvažovat o koupi knížky ve fyzické podobě, protože obálka je opravdu nádherná.
    Pěkná recenze. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc určitě si ji kup v Levných knihách jestli ji někde uvidíš, protože za tu cenu to stojí. :)

      Vymazat
  4. Téma zombíkov ma doposiaľ veľmi nelákala, ale tvoja recenzia na Červený vrch sa mi páčila, takže v kníhkupectve na ňu mrknem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to mě velice těší takový komentář. Doufám, že se ti bude líbit stejně jako mně. :D

      Vymazat
  5. O zombících jsem snad ještě nečetla :D Každopádně kniha vypadá hm no, zajímavě. Jak jsem řekla, o zombících jsem ještě nečetla, tak by možná bylo fajn po dlouhé době zkusit něco nového. :)
    A to ještě když se ti kniha tak líbila :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus hlavně když je za tak malou částku v LK. Doufám, že se ti bude líbit. :D

      Vymazat
  6. Knížku mám také z LK, byť vůbec nečtu podobný žánr. Ale anotace mě prostě zaujala, tak doufám, že i navzdory zombíkům mi kniha taky sedne :) A co si budeme povídat, i obálka mě samozřejmě okouzlila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se ti bude líbit stejně jako mně. Obálka je nádherná a ten povrch juuu :DD

      Vymazat
  7. Děkuji za recenzi. :o) Knihu mám v knihovně, ale nevím proč se k nemůžu dostat. Asi mě odhazuje to téma zombi. Autorka umí psát. The Maddox Brothers zbožňují. Sladké zabudnutie jsem si dokonce objednávala až z SK a stalo to za to. Ale u této knihy váhám. Recenzí jsi mě však zas posunula o kus blíž k ní. :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač já zase děkuji za krásný komentář.Knihu doporučuji doufám a věřím, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥