Recenze: Dýchání pod vodou

22. 5. 2016

Když jsem četla Netvora od stejné autorky, tak mě po dočtení hodně lákala tato kniha, protože vypadala hodně dobře. Knížku jsem začala číst a byla zvědavá, jak bude celí příběh vypadat. Moc jsem se na ni těšila, protože slibovala dokonalý děj, kde se toho hodně děje nakonec jsem byla hodně překvapená...


Nick je krásný, úspěšný a bohatý kluk, kterého mají všichni rádi. Jednou se zamiluje do krásné Caitlin, ale neví jak jí to říct. Nakonec se spřátelí a přátelství přeroste v lásku. Všude spolu chodí na party na oběd na večírky a všichni si myslí, že jsou skvělí pár. Bohužel až do jednoho neštěstí, které se stane. Nick byl od malinka mlácen za různé prkotiny za známky, za to, že si koupil pivo, i když ho nevypil. Vždy ho táta brutálně zmlátil, ale Nick to nikomu neřekl.

Kvůli tomu, že ho táta bil, tak si to nese celí život a stejně se chová ke Caitlin. Caitlin tedy nesmí nic, jít sama na večírek kam jeho nepozvali anebo odmítnout jeho pozvání někam i když má tu hodinu něco důležitějšího. Vždy to končí tím, že ji seřve nebo je na ní až moc hnusný. Jednoho dne jí dá facku tak velikou, že rána jde vidět i další den. Kvůli tomu se Nick ocitá v soudní síni.

Od soudkyně má jediné dva úkoly: vyhýbat se Caitlin a psát každý den deník co se stalo od doby, co se seznámili až po dobu co se přihodila ta tragédie. A také musí chodit do léčebny na různá sezení, kde si najde další kamarády. Přijde na to, co udělal špatně? A dozvíme se něco jiného z jeho života? Vrátí se Caitlin spět k Nickovi?

 

Začneme jako vždy z lehka a to obálkou, která je hezká, ale myslím si, že by mohla být ještě lepší. Jinak styl písma na obálce se mi hodně líbí a i barva není k zahození. Také si všimněte detailu zmačkaného papíru v pozadí, to se jim opravdu povedlo.
Kapitoly jsou výborně propracované, vždy každá kapitola začíná nějakým datumem a tak se v příběhu neztrácíte a máte o něm velký přehled. Bohužel se mi vůbec nelíbil styl písma u toho deníku. Jsem možná divná, ale měla jsem někdy problémy to přečíst a hrozně dlouho mi to trvalo. Jinak ostatní zpracování knihy bylo na jedničku.

Napíši vám to hned a nebudu chodit kolem horké kaše. Tato recenze nebude moc pozitivní, tak nečekejte, že tu budu každého chválit, ale zase jste se po dlouhé době u mě dočkali negativní recenze. Postavy hrůza a děs. Nick je takový rozmazlený děcko a chová se jako blb. Vím, že to k příběhu mělo patřit, ale až tak, bože můj to byla neskutečně drzá postava. Co se týče Caitlin, tak i ta byla jiná. Proč sakra si to nechala líbit, to nepochopím, a když se rozešli, proč s nim chtěla stále být a chodila za nim a zase se dali do hromady. Opravdu tohle nepochopím a někdy mi hodně lezla na nervy.

Samotný příběh mi přijde, že byl o ničem, když se na to zpětně koukám a vybavuji si ty různé věci. Mám ráda romantiku hlavně takovou, kdy je pár na začátku spolu, v půlce se rozejdou a na konci jsou zase spolu. Přesně takové romantické žánry, u kterých víte, jak to dopadne, mám ráda (nevím proč, ale je to tak). Toto mi připadalo, že si autorka něco načmárala na papír a hned to vydala a vůbec při tom nepřemýšlela. Jak se tak koukám na Databázi knih a GoodReads, tak jsem asi jediná kdo tomuhle příběhu dal pouze tolik hvězdiček. Doufám, že mi nebudete psát, proč jsem dala tak málo hvězdiček, když je ta kniha tak skvělá. Prostě doufám, že mě teď neukamenujete.

 

Shrnu to tak, že knížku nedoporučuji, ale zase vám nechci říkat, abyste si ji nepřečetli. Možná když ji zkusíte tak se vám bude líbit, ale mě to nic nedalo a určitě si ji znovu nepřečtu. Jsem zvědavá na další autorčinu knihu, která na mě čeká v knihovničce a to na Hvězdu, ale musím si dát chvíli pauzu, protože se bojím, že bude stejná jako tato kniha. Za mě teda ne, proto musím dát jednu hvězdičku, kterou jsem v životě nedala. Jediná výhoda je, že nemá tolik stran.


Alex Flinn se narodila v Glen Cove, New York a vyrostla v Syosset, New Yorku a Miami, na Floridě. Ve věku pěti let začala přemýšlet o tom, že by chtěla být spisovatelkou a začala přispívat svým úsilím do časopisů. Ve dvanácti letech se odstěhovala do Palmetto Bay, na Floridu, na předměstí Miami, kde stále žije. V novém bydlišti měla problém najít na nové škole kamarády, později na toto řekla, že je to zkušenost, která ji hodně inspirovala k psaní, zejména kniha Breaking Point. Vystudovala Miami-Palmetto High School a studovala v oboru divadelního umění programu s názvem PAVAC (Performing A Visual Arts Center), který inspiroval některé její knihy, Diva. Vystudovala University of Miami (operu), pak šla na právnickou školu v Nova South Eastern University, a poté šla na právní praxi na 10 let. Po praxi odchází a věnuje se, na plný úvazek k psaní (po přijetí její třetí knihy). Je vdaná za Eugene Flinna a má dvě dcery.


Výsledek obrázku pro one stars

Originální název: Breathing Underwater
Počet stran: 214
Přeložila: Miloš Chlouba
Nakladatelství: Moba
Rok vydání: 2013

Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy

21 komentářů:

  1. Sakra, tak jednu hvězdičku jsem v hodnocení snad nikdy nedala, neumím si představit, jak děsná ta knížka v tom případě musí být. Obdiv, žes to dočetla. A chápu tvé rozpoložení.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že mě chápeš. Já jsem také jednu hvězdu nikdy nedala, ale tady mi to nedlao a musela jsem ji konečně dát. :(

      Vymazat
  2. Na knížku se teď chystám, co jsem slyšela tak knížky od této autorky nejsou nějak extra dobré, ale řekla jsem si: Proč to nezkusit? Celkově mám poslední dobou na knížky asi moc velké nároky, protože teď mám rozepsanou už 2 negativní recenzi za poslední dva měsíce... Četla jsem Sirotčinec slečny Peregrinové a všichni knížku vychvalovali až do nebes, ale já jejich optimismus bohužel nesdílím.
    Pěkná recenze, jenom bych se neomlouvala za svůj názor v recenzi to nevypadá úplně dobře. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A úplně jsem zapomněla... Opravdu povedené fotky! :)

      Vymazat
    2. Já vím, že to moc dobře nevypadá, ale i tak jsem to tam dala. Děkuji za pochvalu ohledně fotek. :)

      Vymazat
  3. Za mě skvělá recenze. Děkuji. Já se u knihy nedostala přes začátek. Nápad se mi líbí, ale myslím, že to vzdám.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupííí člověk, který to má stejné díky bohu, že nejsem jediná :)

      Vymazat
  4. Puvodne jsem po knize taky pokukovala, hlavne kvuli vyprodejum. Ale rozhodla jsem se to neriskovat. Jesteze tak...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj. Mě se tato kniha docela líbila. Máš pěkné recenze. Jestli chceš, tak se můžeš kouknou na moji recenzi. Natka

    svetuzasnychknih.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu hodně si toho vážím určitě se mrknu. :)

      Vymazat
  6. Skvělá recenze! :)
    Tuto knihu mám společně s druhým dílem doma, tak snad u mě pochodí lépe :/ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:D Snad u tebe tedy pochodí lépe. Na druhý díl se chystám snad to nebude tak hrozné jako tato kniha. :)

      Vymazat
  7. Hned jak jsem si přečetla tvoje první odstavce, přišel mi ten příběh přitažený za vlasy a podle ostatních názorů tě určitě nikdo neukamenuje. Když už nebyla krásná kniha, dala jsi k ní alespoň krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé moc děkuji za krásný komentář a hlavně pochvalu. Moc si toho vážím opravdu děkuji. :)

      Vymazat
  8. Pěkná recenze. :) Ale ta kniha zní vážně divně, tak moc nevím, co si o ní mám myslet. Každopádně jsi mi dala spoustu věcí k přemýšlení a já teď mám chuť si Dýchání pod vodou přečíst čistě ze zvědavosti. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Určitě ji zkus snad se ti bude líbit více než mně. :)

      Vymazat
  9. Četla jsem Hvězdu, což je od té samé autorky a byla jsem vážně šíleně zklamaná a naštvaná na hlavní hrdinku, takže do této knihy se určitě nepustím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je super teď se na tu knihu ještě méně těším. Ale stejně čekám, že to bude další katastrofa, tak uvidíme. Jestli jsi četla Hvězdu, tak se asi nepouštěj do této knihy. Za mě prostě ne :)

      Vymazat
  10. Pěkná recenze :) Knížku jsem nečetla, ale chtěla jsem se do ní jednou pustit. No, teď ji asi odložím na neurčito - až zásoby všech ostatních knih dojdou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Určitě je více lepších knih než tato. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥