Nelítostná - Scott Bergstrom

12. 5. 2018



K této knize mě přitáhlo to, že by se prý měla odehrávat částečně také u nás v Praze, což mi přišlo hodně dobré a byla jsem zvědavá, jak si s tím autor pohrál. Také jsem měla náladu znovu na nějakou detektivku, i když tato kniha je prý spíše thriller (což mi ale nepřijde). Jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla, i když tam byly nějaké odstavce až moc zdlouhavé a člověk se při tom nudil, ale i tak to byla dobrá kniha a hlavně byla hodně napínavá.

Hlavní hrdinka tohoto příběhu je sedmnáctiletá Gwendolyn Bloomová, která má nevlastního otce premiéra. Díky této pozici může chodit do prestižní školy v USA, kam chodí jen bohaté děti nebo děti známých lidí. Kvůli jedné tragédii přišla o svoji mamku v sedmi letech a tak žije pouze se svým nevlastním otce, který má práce až nad hlavu, ale i tak se snaží, aby měl čas na svou nevlastní dceru.

Bohužel vše se změní v jeden den, kdy její táta odjíždí na služební cestu do jiného státu, ale jak on sám říká, bude tam jen pár dní a hned se zase vrátí. Jenže on se nevrací ani po týdnu. Nikdo netuší, kam se mohl vypařit nebo jestli ho někdo unesl. Všichni pátrají, ale stále nenacházejí žádná vodítka, která by je dostala k odpovědi, kde by mohl být. Gwendolyn si je jistá, že tátu najde a odvede ho domů. Začne pátrat na vlastní pěst. A pomáhají jí i rodinný přátelé, kteří vedle nich celou dobu bydlí.

Gwendolyn díky jedné věci, kterou jí nechal otec, aby jí nikdy nedávala pryč, luští různé rébusy, které jí tam nevlastní otec nechal. Díky těmto rébusům se ocitá v Paříži, Berlíně a nakonec v samotném hlavním městě České republiky. Také aby vším tím prošla a nakonec svého tátu našla, musí podstoupit nespočet věcí, aby se dostala dál a dál. Jak to tedy celé dopadne? A není náhodou něco úplně jinak? Není v tom nějaké velké tajemství, které jí nikdo neřekl?

Ze začátku mi to přišlo, že čtu nějakou knihu o náctiletých, kteří jsou bohatí a neumějí se chovat, ale pak se to rozjelo a já jsem četla dál a dál. Asi v polovině knihy přišel zásek, kdy mi to přišlo celkem o ničem a hlavně to bylo až moc zdlouhavé. Nakonec se to ale znovu po několika stránkách rozjelo a já jsem byla na té samé vlně jako na začátku. Očekávala jsem detektivku (thriller bych tomu rozhodně neříkala) a ta se dostavila, takže za mě parádní kniha, která sice měla své mouchy, ale nebylo to nic hrozného, kvůli čemu bych si to už nikdy znovu nepřečetla. Rozhodně se ke knize za nějaký ten rok ráda vrátím.

To bych ale nebyla já, abych se pořádně nekoukla na obálku. Nemám k ní co vytknout je parádní a hlavně je to takový neobvyklí materiál. Přijde mi, že obálka je na dotyk taková gumová (neumím to pořádně popsat, ale jestli ji někde v knihkupectví uvidíte, tak si na ni sáhněte a uvidíte). Ano setkala jsem se, že některé knihy měly takovouto strukturu, ale většinou se to nevidí a hlavně u brožovaných knih jsem to asi nikdy neviděla. Každopádně obálce dávám palec nahoru.

Co se týče postav, tak ze začátku mi přišli ti její spolužáci pěkně rozmazlení a takový, že jim patří celý svět. Naštěstí byli jen na začátku a tak mi nemuseli kazit dojem z celé knihy. Jinak ostatní postavy mi padli do oka úplně všichni i ti zlý.
Rozhodně knihu doporučuji přečíst, je to dobrý příběh a vy jste hlavně od začátku zvědaví, kde ten táta nakonec bude. Výborně se to četlo, tedy až na ten prostředek. Také musím dát klobouk dolů, jak autor popsal výborně Prahu, na což jsem byla také hodně zvědavá. Doporučuji!


Děkuji za tento výtisk Albatrosmedii.


Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥