Jaké knihy vychází v lednu 2016

30. 12. 2015


V prosinci mě uchvátilo sedm knih a v lednu pouze čtyři, ale i tak doufám, že si mezi nimi něco vyberete. Možná to v únoru bude lepší.

Švadlena - Rosalie Hamová
Vychází 26.1. (Mladá fronta)

Po dvaceti letech, které strávila jako švadlena v předních módních evropských salonech, se Tilly Dunnageová vrací do malého australského městečka, z nějž musela v dětství prchnout. Hodlá se jen podívat za nemocnou matkou a zase odjet.
Nakonec se však Tilly rozhodne zůstat, a přestože je stále vyděděncem, luxusním a okázalým róbám z její dílny nedokážou upjaté ženy z Dungataru odolat. Díky krejčovskému umění, přátelství se seržantem Farratem – jediným policistou v městečku a nebývalým znalcem rozmanitých látek – i počínajícímu vztahu s Teddym, tamní hvězdou australského fotbalu, na jehož rodinu se ostatní dívají skrz prsty podobně jako na tu její, ji místní mezi sebe, i když se zdráháním, nakonec přijmou.
Spolu se závistí a řevnivostí, které vyvolávají v městečku její šaty, však vyplouvají na povrch i staré křivdy a začíná být zřejmé, že Tilly tajně kuje temnější plán: pomstít se těm, kteří jí ublížili, a to způsobem opravdu velkolepým...

Kam se poděla Elizabeth - Emma Healeyová
Vychází 15.1. (Knižní klub)

Jak máte vyřešit záhadu, když si nepamatujete, čemu jste na stopě?
Román Kam se poděla Elizabeth je opředen záhadou, kterou čtenáři zprostředkovává sama hlavní postava Maud. Ta je neuvěřitelně zapomnětlivou vypravěčkou. Pravda, čtenáři to příliš neulehčuje, ale co naplat, stejně si drahou Maud rychle oblíbí.
Maud je stará, zapomnětlivá, a když si vezme do hlavy, že se ztratila její kamarádka Elizabeth, nikdo ji nebere vážně. Ale jak má o tom přesvědčit ostatní, když si sama není jistá, kdy Elizabeth viděla naposledy? A tak jí nezbývá, než se do pátrání pustit sama, vyzbrojená lístečky s poznámkami, svou papírovou pamětí. Zároveň se jí však neustále vrací vzpomínky na její sestru Sukey, která se před více než padesáti lety, záhy po válce, ztratila neznámo kam a její zmizení se nikdy neobjasnilo. V Maudině mysli se příběh Sukey tomu Elizabethině nebezpečně přibližuje a Maud se čím dál víc ztrácí ve svých představách. Vědomí přítomnosti jí uniká a živé vzpomínky na tragédii, starou již více než padesát let, se jí vrací s nebývalou intenzitou.

Popel ve větru - Kathleen E. Woodiwiss
Vychází 8.1. (Ikar)

Nové vydání oblíbené spisovatelky románů pro ženy. Mladičká Alaina MacGarenová přišla ve válce Jihu proti Severu o všechno, co měla. Navíc byla falešně obviněna z vraždy. V mužském přestrojení najde úkryt u seveřanského lékaře, kapitána Latimera. Nejdřív v něm vidí jen nepřítele, ale potom se její nenávist vytrácí a mění se v docela jiný cit, ale v chlapeckých šatech může těžko očekávat, že bude její láska opětována.






Tajemství porodních bab - Sally Hepworthová
Vychází 14.1. (Fortuna Libri)

Neva Bradleyová představuje ve své rodině už třetí generaci porodních bab. Práci miluje stejně jako matka a babička a chápe ji jako tradicí umocněné poslání. Nyní je sama gravidní a ze všech sil se snaží utajit okolnosti svého těhotenství a početí, zvláště pak identitu otce dítěte. Rodině i spolupracovníkům tvrdí, že žádný otec prostě neexistuje. Pro její matku Grace je dceřino tajnůstkaření nesnesitelné. Čím víc však Grace na dceru naléhá, tím víc se Neva uzavírá a zarytě mlčí...
S celou situací se musí vyrovnat také Floss, Nevina babička. Jen ona zná šedesát let staré tajemství, které v mnohém připomíná vnuččinu pozici a jehož vyzrazení by mohlo neodvolatelně zasáhnout do života celé rodiny. Skrývat pravdu je pro obě čím dál těžší. Není nakonec moudřejší a pro všechny lepší přiznat, jak to všechno bylo? Je lepší pravdu navěky tajit nebo s odhalením čelit nutným následkům?

Na co se těšíte vy?


22 komentářů:

  1. Tajemství porodních bab vyšlo nečekaně dřív,už před týdnem :-) Skvělá kniha,už mam přečteno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem nějak přehlédla, ale aspoň vím, že se líbila. :)

      Vymazat
    2. Já kdybych ji neměla objednanou tak to nevim :-) když mi přišla sms ze zásilkovny tak jsem byla dost překvapená :-)

      Vymazat
  2. Tajemství porodních bab už mám objednané a ostatní taky vypadají dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá na tvou recenzi, jak se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  3. Švadlena, na tu se těším moc a moc...:-D

    OdpovědětVymazat
  4. Knihy vyzerajú fajn, ale nejako extra ma nezaujali :-) Ja sa teším na Lirael, ale viac dobrých kníh vychádza vo februári :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě prostě v Lednu nic nezaujalo :(
    Maximálně kniha Kam se poděla Elizabeth ,ale když jsem se dívala i sama co má vyjít,tak mě bohužel nic neuchvátilo,což mě docela štve :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tedy musela hodně pátrat a nakonec se alespoň čtyři knihy našly. :)

      Vymazat
  6. Ještě má vyjít Půlnoční koruna - pokračování Skleněného trůnu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Švadlenu bych si ráda přečetla. Ale jinak vůbec netuším, co má v lednu vyjít
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  8. Tak krom Elizabeth se mi líbí všechny tvoje typy. O Svadlene jsem věděla uz dřív, ale tajemství se mi moc zamlouvá :-)
    Díky za novinky

    OdpovědětVymazat
  9. Kam se poděla Elizabeth bych si hodně ráda přečetla, kouknu po ní :))

    http://s-hejvi.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na ni hodně zvědavá a doufám, že mě nezklame. :)

      Vymazat
  10. super clanek a za nove tipy na nove knizky;)

    PS: Zvu te na svoji giveaway a budu rada kdyz se prihlasis:) Bridge of Memories

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥