Srpnové čtení 2016

4. 9. 2016

Letošní prázdniny se v četbě knih u mě podařily. Vždy když jsem přečetla za měsíc čtyři knihy, tak jsem jásala a tentokrát jásám také. Přečetla jsem tedy čtyři knihy stejně jako v červenci a tak jsem celkem za prázdniny přečetla osm knih. Jsem hrozně za toto číslo vděčná, protože jak v tomto, tak i v předchozím měsíci jsem měla brigádu a to se mi zrovna nechtělo vůbec číst. Doufám, že si tuto laťku ponechám a i v září pudu mít přečteno stejně ne-li více knih.


Poldark: Návrat domů - recenze

Tuto knihu mohu vám všem doporučit. Je to skvělá kniha, kde se toho hodně děje sice možná někoho odradí fakt, že kniha má dvanáct dílů, ale to vůbec nevadí. Každá kniha by měla být dobře ukončená (jako tato) a vždy by měla být o jiném členu Poldarkových. Tuto báječnou knížku určitě doporučuji si přečíst. Hodnocení: 5/5

Anotace: Důstojník Ross Poldark se po letech vrací z americké války do rodného Cornwallu a těší se, že zase začne vést normální život, bude spravovat rodový majetek a ožení se s dívkou, kterou už léta miluje. Po návratu však zjišťuje, že otec je mrtvý, šlechtické sídlo i veškeré hospodářství zchátralé a že služebnictvo rozprodává všechny zbývající cennosti. Největší bolest však zažívá po zjištění, že se krásná Elizabeth zasnoubila s jeho bratrancem Francisem, protože se domnívala, že Ross ve válce zahynul. Zklamaný důstojník se ale navzdory všemu pouští do práce a snaží se dát do pořádku rodinný majetek a znovu otevřít otcův měděný důl. A také zapomenout na svou životní lásku a zvyknout si, že patří jinému. Pomáhá mu v tom mladičká Demelza, vlastně ještě téměř dítě, kterou najal jako služebnou, aby ji vytrhl z neutěšeného prostředí, v němž dosud žila. Vděčná dívka v něm vidí svého zachránce a odměňuje se mu hlubokým obdivem, ale zároveň usiluje o jistou míru samostatnosti. Vedle ní a s její pomocí se Ross znovu vrací do života…


Skoro směšná story - recenze

I tato kniha mě mile překvapila. Nečekala jsem nic extra, ale po přečtení první stránky jsem věděla, že se mi bude knížka líbit. V recenzi jsem psala také, jaké pocity ve mně nechala, které si můžete přečíst tam, protože kdybych to tady rozebírala, byli bychom tu celý den. Určitě se mrkněte na recenzi doufám, že vás na knížku nalákám, protože je opravdu skvělá a už teď je mi jasné, že na konci tohoto roku bude v článku Nejlepší knihy roku 2016. Hodnocení: 5/5 (ale dala bych i deset kdyby to šlo)

Anotace: Patnáctiletý Craig Gilner je v koncích, na vysněné škole dosahuje jen průměrných výsledků, nezvládá tempo výuky, nezvládá život. Večery tráví poflakováním se svým nejlepším kamarádem a kolotoč povinností a útěků v něm vyvolává deprese. Se vším se rozhodne skoncovat skokem z brooklynského mostu… Autobiograficky laděný román Neda Vizziniho s humorem popisuje, jak vypadá běžný život na psychiatrickém oddělení, zároveň je vážnou sondou do depresí stižené mysli


Sladké zapomínání

Knížku jsem měla hodně dlouho rozečtenou, protože když jsem ji začala číst, tak bylo zrovna to období, kdy mi přicházely různé recenzní výtisky, které mají samozřejmě přednost. I tato knížka mě velice nadchla hlavně kvůli tomu, že tam byla sice romantika, ale do toho jedno tajemství, které se postupem času rozluštilo. Musím přiznat, že jsem celkem u této knihy brečela dvakrát (ano, ano čtete dobře, brečela jsem). Knihu doporučuji jako oddechové čtení i přes to, že jsem bulela jak želva. Hodnocení: 5/5

Anotace: Se šestatřicetiletou Hope se život zrovna nemazlil: nedávno jí zemřela matka, manžel ji opustil kvůli dvaadvacetileté blondýnce, její účet zeje prázdnotou a ona se ze všech sil snaží vychovávat dospívající dceru a zároveň udržet krachující pekárnu. Přitom jejich rodinné recepty na skořicovo-mandlové sušenky, borůvkové muffiny nebo citronovo-hroznový cheesecake jsou vyhlášené po celém kraji. Hopina milovaná babička Rose ztrácí paměť kvůli Alzheimerově chorobě. Uvědomuje si, že pokud neřekne Hope pravdu o své minulosti teď, nevyjde najevo už nikdy.
Poodhalí tedy Hope tajemství o svých francouzských kořenech, předá jí seznam jmen svých blízkých a vyšle ji do Paříže, aby se pokusila vypátrat sedmdesát let starou záhadu. Hope v Paříži postupně dává dohromady skládačku o své rodinné historii a s překvapením zjišťuje, že na dobré konce není nikdy pozdě, dokonce ani po sedmdesáti letech: stačí jen trocha odvahy, víry a neutuchající naděje…


Dohoda s láskou - recenze

Taktéž kniha, která mě hodně překvapila. Nebudu toho hodně prozrazovat, protože vše jste si mohli přečíst v recenzi, kde vysvětluji, kdo se mi z postav líbil, kdo ne a proč jsem nakonec dala takovéto hodnocení. Knihu doporučuji lidem, kteří mají rádi romantiku, protože té je tam hodně. Více v recenzi. Hodnocení: 4/5


Anotace: Zoe už se dávno smířila s tím, že se jí smůla lepí na paty. Takže když přijde o práci a s jejím životem to začne jít z kopce, nečeká ani, že by se to mělo zlomit. Nemá co ztratit, a tak přistoupí na návrh svého nemožného souseda a uzavře s ním dohodu. Nezávaznou a takovou, která prospěje jim oběma a nikomu neublíží. Jako většina Bradfordů má i Trevor slabost pro jídlo, a nejen pro ně... Jenže chce dokonalou ženu a ze svých požadavků nehodlá slevit. Když si ke své hrůze uvědomí, že se mu myšlenky podezřele často stáčí k jeho baculaté sousedce, poněkud zneklidní.


Jaké knihy jste v srpnu přečetli vy? A kolik to celkem dělá přečtených knih vám za prázdniny?

Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy

11 komentářů:

  1. Zaujalo mně sladké zapomínání ?) Pěkný článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé. Knížka je nádherná a určitě si ji kup v Levných knihách. A děkuji za pochvalu. :)

      Vymazat
  2. Takové články mě moc baví a krásně jsi shrnula své dojmy z přečtených knih! Z těchto knih mě nejvíc láká Sladké zapomínání. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za krásnou pochvalu. Mě tyto články také moc baví. Sladké zapomínání je krásná knížka kterou si můžeš za pár korunek koupit v Levných knihách. :)

      Vymazat
  3. I ctyri knihy jsou dost. Zvlast kdyz vidim, ze Poldark je pekna bichle. Ja jsem si zacala psat i pocet stranek, to je lepsi nez pocet knih na srovnani :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O těch stránkách jsem zrovna uvažovala po tom co jsem vydala tento článek a řeka jsem si, že od září zkusím napsat i počet stránek a jsem zvědavá kolik jich bude. :D

      Vymazat
    2. Ha, ten chlap se mi zdal porad nejaky povedomy... tak jsem si ho nasla a on je to jeden z hobitu :-D

      Vymazat
  4. Poldarka jsem dočetla přesně poslední den v červenci večer po úmorném stěhování a až na některé výjimky byla knížka super:))
    Já v srpnu přečetla Lazarus: Na cestě po Galaxii, Než jsem tě poznala, Stříbrnou zátoku, Poslední dopis od tvé lásky od Jojo Moyesové a Bez šance od Neal Shusterman:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tak to jsi jich také přečetla dost. Jojo je moje nejoblíbenější autorka. :)

      Vymazat
  5. Poldarka jsem si také oblíbila a zaujala mě Dohoda s láskou. :) Já přečetla za srpen jenom tři knihy, tak snad budu v září úspěšnější. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dohodu s láskou si tedy kup doufám, že se ti bude líbit. I tři knihy jsou dobrý za srpen. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥