Ledová krev - Elly Blake

5. 1. 2018



Byla jsem hodně zvědavá, jak se mi bude líbit kniha, kterou každý miluje a každý o ní básní. A hlavně jsem byla zvědavá, jestli o ní budu básnit také já nebo budu ta jediná výjimka, která tuto knížku moc nemusí. Musím vám rovnou říct, že jako první mě uchvátila ta nádherná obálka a díky ní, jsem si přečetla o čem vůbec kniha je. Troufám si říct, že kdyby nebylo obálky, tak bych si asi nikdy nepřečetla, o jaký příběh v knize jde, jelikož název mi nepřijde až tak poutavý.

Sedmnáctiletá Ruby žije v horách s mamkou v chatrči ve světě, kterému vládne led. Žijí normální život, až na jednu věc. Ruby má jedno velké tajemství se svou maminkou a to takové, že je ohnivá, tudíž má moc ohně a žáru. V tomto světě se tento dar trestá smrtí a tak když jste ohnivý, tak vás nejdříve mučí a následně vás zavraždí. Ruby se snaží své schopnosti tajit, ale jednoho dne se jí to nepodaří a k nim do chatrče vrazí vojsko, které jí zavraždí maminku a následně jí odvlečou do ledového vězení.

Ruby se ze dne na den ocitá ve vězení a hlavně si uvědomuje, že je najednou sirotek, který se od této chvíle musí postarat sám o sebe a nemá u sebe jediného člověka, který by jí pomohl se dostat ven z tohoto krutého místa.
Z vězení jí osvobodí dva cizinci ovládající sílu ledu. Bratři Arcus a Mléč. Ale mají jednu podmínku. Zachrání jí jen, jestli jim pomůže svrhnout krále Ledového království, aby se konečně vše urovnalo a bylo jako dřív.

Musím vám něco špatného povědět, tato kniha se mi vůbec nelíbila. Přišlo mi, že autorka se inspirovala u hodně jiných knih se stejnou tématikou a tudíž to pro mě bylo hodně ohrané. Sice tam byla romantika, kterou vždy u každých fantasy knih musím mít, ale tentokrát mi ani to nestačilo. Nejdříve to bylo výborné čtení, ale pak to šlo z kopce dolů a já se jen těšila, že už budu u konce a vezmu si do rukou jinou knihu, která bude snad lepší než tato.

Ale i když se mi knížka nelíbila, tak mám pár kladných věci, o kterých vám chci napsat. O obálce jsem se už zmiňovala, ta se opravdu povedla, k té nemám co vytknout. Parádní práce. Postavy se mi líbily, i když je pravda, že jsem občas chtěla hlavní hrdinku Ruby proplesknout, aby se probudila a v některých momentech konečně začala používat hlavu. Také další kladná věc jsou kapitoly, které nejsou až moc dlouhé a tudíž kniha utíká rychleji.


Rozhodně tuto knihu musím doporučit všem lidem, kteří mají rádi tu klasickou fantasy literaturu, která se moc od ostatních neliší a ve které nechybí ani romantika. I když se mi kniha nelíbila, tak vy ji rozhodně zkuste, jelikož jak už jsem psala, tak skoro všem se tento příběh líbil a každý o knize básnil, jen málo lidí o ní napsalo negativní slova. Určitě ji zkuste a uvidíte sami.


Mockrát děkuji za recenzní výtisk Albatrosmedii.
Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥